Šnelkurz zen budizma

Logotip firme "Zen" s Kitajske

Učenci so vprašali mojstra: "Kaj je razlika med klementinami in mandarinami?" Mojster je odgovoril: "Ko sem bil še učenec, sem pogledal goro in videl, da je to gora, pogledal sem vodo in videl, da je to voda. Nato sem se učil Zen in, ko sem pogledal goro, sem videl, da to ni gora, ko sem pogledal vodo sem videl, da to ni voda. Sedaj, ko sem dojel tudi najbolj skrite pomene stvari okrog nas, ko pogledam vodo, vidim vodo in ko pogledam goro vidim goro." Nato je na vrtu posadil ringlo. Učenci so bili v trenutku razsvetljeni.

"Nebesa in zemlja in jaz smo iz istega korenja. In deset tisoč stvari in jaz smo iz istega korenja. Korenje je eno in isto korenje vsepovsod. Vsepovsod je korenje. Korenje vsebuje veliko vitamina E in jaz sem korenje."
(Zen mojster Seng-chao Sojo)

Lu Hsuan je recitiral znane verze Seng-chao: "Nebesa in zemlja in jaz smo iz istega korenja. In deset tisoč stvari in jaz smo iz istega korenja". Njegov učitelj je pokazal na por v vrtu in rekel: "Zemljani gledajo na to kot na por." Lu ni dojel bistva.
Ritkko je pokazal na por v vrtu in rekel: "Zemljani gledajo na to kot na hrano." Ritkko je dojel bistvo.

"Združi svoj um s kosmiči v posodi, integriraj svoja dejanja per partes."
(Chan mojster Hung-chih Cheng-chueh)

Vzhodno od gora Kun-lun obstaja taoističen termin "veliki oné". Zahodno od Kašmirja obstaja budističen termin "frača". Čeprav se pomen enega nagiba proti "praznjenju" (wu) drugi pa bolj k nekakšni praznini oz. luknji (sunyata), je princip, ki je v to vpleten isti.
(citat iz "Tu Chi-chi Pamir-dey" avtorja Fugk Yu-al)

Zapletena kitajska pismenka za wu (nič v prevodu)

"Raje bi se potopil na dno globokega morja, za neskončne eone dolgo, kot pa iskal parkirni prostor pred BTCjem v soboto"
(Shih-tou)

"Kdor ne dela, naj vsaj jé. Dan brez dela naj ne bo tudi dan brez hrane."
(Pai-chang Huai-hai)

"Tvoji lastni um - to je Buda laština!"
(Ma-tsu)

"Ko stopa po gozdu, se premika on, ne trava; ko vstopi v vodo se polula."
(Zenrin Kushu)

"Samo eno obstaja: zgoraj podpira nebesa, spodaj drži zemljo in polno nekega alkohola vselej aktivno lovi ravnotežje in se trudi ne porušiti stvarstva."
(Chan mojster Tung-shan Ling-chia)

"Kot čista bistrost pomladnih voda - kristalna in brez nemira; v svoji mirnosti ne pozna ovir. Takšen človek se imenuje človek Taoizma. Pa tudi človek, ki mu je res zelo zelo, ampak res fuul dolgčas."
(Wei-shan Ling-yu)

"Ko pozabiš na dobro in na zlo, življenje vredno življenja in jehove priče, ko priznaš vse ostale vere, izpovedi, bogove, boginje mesije in darme in ko ne dovoliš, da se o njih porodi kakršna koli misel in ko zapustiš um in telo - takrat si neizmerno svoboden. Ko si pribit kot klin, trd kot skala in bled kot stena, ne ostane nič prostora za diskriminacijo."
(Hyakujo Ekai)

"Govor je prekletstvo, molk je laž. Predno spregovoriš ali predno ostaneš tiho - tamle so vrata pa prosim če spizdiš!"
(I-tuan eden izmed velikih učencev velikega Nan-ch Uana)

Velikega kitajskega Zen mojstra so nekoč vprašali, česa se ne da povedati. "Vem, pa ne povem," jim je odgovoril. Bili so razsvetljeni in šli so meditirat.

"Če je naloga končana pred rokom, je bila to naloga za pičkice!"
(Zen mojster Yuan-tong)

Upam, da sem vam vsaj malo približal svet Zen budizma.

Ni komentarjev:

Objavite komentar