Manca Špik - Marinero

Glej glej ti si ta
ki v meni prepozna
vse skrite želje ljubezni.

Pesnica je dan pred tem nehala kaditi, tukaj zaradi krize kliče po cigareti, ki »prepozna« vse njene »skrite želje ljubezni«, t.j.: ljubezni do kajenja.

Si kot glas morja
kako mi šepeta
naj slajše poje mi pesmi.

Vedno, ko je potegnila cigareto je ta zacvrčala, kot »glas morja«, ki se ga je spominjala v dobrem smislu. Sedaj ji cigareta na nek način šepeta, ker glasno ne more cvrčati zaradi opustitve kajenja pod zdravniškim varstvom. Zadnja vrstica je v govorjenem (petem) besedilu večkrat narobe razumljena: »Naj slajše poje mi pesmi«. Ljudje avtorico pesmi večkrat zafrkavajo, da je neumna, ker se najslajše piše skupaj, pa vendar je izpovedala pesnica v tej vrstici drugačno misel: Naj ji cigareta cvrči (t.j.: poje pesem), vseeno ji je za raskav glas v starosti in naglas zavrača kritike zdravnikov in odvajalno terapijo.

Ko pluješ daleč vstran
v mojem srcu je tvoj pristan.

Cigareta se ji navidez oddaljuje. Potrebno je vedeti, da je v času nastanka te pesmi avtorica preživljala čas na intenzivnem oddelku zaradi respiratornih zastojev. Trafika je bila čez cesto, zdravniki pa je ven iz sobe niso pustili, pa tudi če bi lahko šla, bi v tistem kratkem času, kolikor traja zelena luč na semaforju za pešce, nikakor ne uspela prečkati ceste s svojo dihalno napravo vred. Čeprav je trafika daleč čez cesto, avtorica pa je priključena na dihalne aparate, je v njenem srcu vseeno prostor, rezerviran za cigareto, ki jo tako zelo pogreša.

Refren:
Čakam nate noč in dan
ti moj marinero
vsa ljubezen je iz sanj
naj s tabo jo delim.
Sonce v mojih si očeh
ti moj marinero
ko me vzameš dih ujameš
jaz dotaknem se neba!

Marinero – znamka cigaret, ki je avtorici najljubša. Tudi ponoči ne more spati, ker čaka nanjo »noč in dan«. Svojo anksioznost bi rada delila s cigareto, kar bi ji olajšalo muke. Kadar jo »vzame in dih ujame« se avtorica »dotakne neba«, kar v prispodobi pomeni olajšanje anksioznosti zaradi abstinenčne krize, v bolj radikalnih krogih pa se pojavlja tudi zanimiva teorija, ki je ni moč enostavno zavreči, namreč, da avtorica na tem mestu opisuje kajenje trave.

Glej glej kar gorim
v strasti se topim
ob tebi čutim življenje.
Vsak je tvoj dotik
brezmejne sreče krik
ki mi budi poželenje.

Srečna je kadar kadi, radikalnejšim pristopom k razumevanju pesmi pa ravno ta kitica služi kot dokazovanje, da se gre v bistvu za marihuano, ker kitica očitno izraža omamo in odklop od realnega sveta, poleg tega pa je tudi med zdravniki znano, da je marihuana afrodiziak, zatorej avtorici »budi poželenje«.

Ko pluješ daleč vstran
v mojem srcu je tvoj pristan.
Čakam nate, čakam nate noč in dan.
Čakam nate, čakam nate marineroo.

Ko pluješ daleč vstran
v mojem srcu je tvoj pristan.

Še zadnji obupani klici po cigaretah Marinero, za katere sama ne ve kdaj, če sploh, jih bo lahko zopet poskusila.

Zunanje povezave:
Uradna stran pesnice [[1]]

Ni komentarjev:

Objavite komentar